Pandemie udělala a stále dělá podnikatelům vrásky na čele. Společnosti, které na situaci nestihly nebo nemohly zareagovat, tíživou situaci neustály a zkrachovaly. Jiné se drží na hranici udržitelnosti a netuší, co bude v následujících dnech či týdnech. Co je zřejmé, pak potvrzují statistiky, dle kterých loni vzniklo nejméně firem za uplynulých pět let. Ale co když svůj byznys nehodláte „zabalit“, a naopak jste se rozhodli, že letos porostete? Pak vám jistě přijde vhod několik praktických tipů.
1. Investujte do kvalitního obsahu na svém webu
Jak je to dlouho, co jste naposledy aktualizovali informace na firemním webu? Význam prezentace na internetu raketově stoupá a potenciální klientela hodnotí úroveň firem podle toho, jak na ně působí virtuální vizitka. Neváhejte s vyladěním textů profesionálním copywriterem. Vdechne vašim stránkám šmrnc a přesvědčí váhavé zákazníky o výjimečnosti vašich produktů a služeb.
2. Zvažte implementaci informačního systému
Spousta podnikatelů považuje sofistikovaný informační systém za řešení vhodné spíše pro větší firmy. Realita je taková, že vhodně zvolená platforma pomůže s automatizací procesů i v menší či středně velké společnosti. Ale samozřejmě můžete začít skromněji – spoustu práce za vás může udělat i vhodně zvolený ekonomický software s možnosti budoucího rozšíření na plnohodnotné ERP.
3. Přepněte na úspornější režim
Pokud se vašemu podnikání dopady pandemie vyhýbají, můžete si gratulovat. Ale protože nevíte, jak se budou věci v nejbližší době vyvíjet, přestaňte bezhlavě utrácet, a naopak hledejte způsoby, jak efektivně ušetřit. Co třeba za kancelář v rámci přechodu na home office? Správným krokem může být také outsourcing rutinní agendy na někoho, kdo má nižší hodinovou sazbu než vy? Nebudete plýtvat drahocenným časem na jednoduché úkoly a v konečném důsledku vyděláte mnohem více!